Termeni și condiții

(Descărcați/tirați documentul: AICI)

Termeni și condiții generale de contract și de utilizare

1.Operatorul magazinului online

Magazinul online, disponibil la https://lotofherb.ro/, este

KONRÁD – Soluții Societate cu răspundere limitată

Denumire prescurtată: KONRÁD – Solutions Kft.
Număr de înregistrare al societății: 07-09-026248 – Tribunalul General Székesfehérvár
Număr fiscal: 25362073-2-07
Sediul social: 2063 Óbarok, Vázsony puszta 11.

Adresa poștală
: Ungaria, 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 (B&T Terminal Kft. Office building) Sediul
social: Ungaria, 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 (B&T Terminal Kft. Office building)
Telefon: +36 20 272 2510
E-mail: info@lotofherb.ro
Website: https://lotofherb.ro/

(denumit în continuare “prestatorul de servicii”).

Furnizorul și-a înregistrat activitățile comerciale:

În curs de înregistrare.

Numărul de înregistrare al Camerei:

FE25362073 – Camera de Comerț și Industrie a județului Fejér (Ungaria)

2. Serviciul clienți

2.1 Prin telefon

Număr de telefon: +36 20 272 2510 – apelul nu este supus unei suprataxe!

Disponibil de luni până vineri, de la 08.00 la 13.00.

2.2 prin e-mail

Adresa de e-mail: info@lotofherb.ro

Furnizorul de servicii va răspunde la e-mailurile primite în acest mod în termen de 2 zile lucrătoare de la primire.

3. Clauza de drept maghiar

3.1 Furnizorul de servicii care operează site-ul web disponibil la adresa de internet specificată mai sus (denumit în continuare “site-ul web”) își furnizează serviciile din Ungaria. Legislația ungară și europeană se aplică la prestarea serviciului, Furnizorul de servicii și Utilizatorii în cadrul acestui contract, în special în ceea ce privește

– REGULAMENTUL (UE) NR. 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 28 februarie 2018 privind combaterea restricțiilor teritoriale nejustificate de conținut și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia, reședința sau domiciliul cumpărătorului pe piața internă și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2006/2004 și (UE) 2017/2394 și a Directivei 2009/22/CE,
– Regulamentul (UE) nr. 2018/302 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 februarie 2018 privind
Codul civil 2013. Legea V din 2005 privind Codul civil (denumită în continuare: Codul civil),
– Legea CLXIV din 2005 privind comerțul,
– Legea CLV din 1997 privind protecția consumatorilor,
– Decretul Guvernului nr. 45/2014 (26.II.) privind normele detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi. (VI. 30.) privind
normele detaliate pentru contractele dintre consumatori și întreprinderi pentru vânzarea de bunuri, furnizarea de conținut digital și prestarea de servicii digitale, – Decretul guvernamental nr. 373/2021 (VI. 30.) privind normele detaliate pentru contractele dintre consumatori și întreprinderi pentru vânzarea de bunuri, furnizarea de conținut digital și prestarea de servicii digitale, – Decretul guvernamental nr. 373/2021 (VI. 30.) privind
anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și ale serviciilor societății informaționale din Republica Ungară din 30 iunie 2001. Legea
XLVII din 2008 privind interzicerea practicilor comerciale neloiale față de consumatori, –
și Decretul NGM 19/2014 (29.4.) privind normele procedurale de tratare a cererilor de garanție și a cererilor de chemare în garanție pentru bunurile
vândute în temeiul unui contract încheiat între un consumator și o întreprindere.

3.2 Datele și intervalele de timp menționate în acești termeni și condiții generale de contract și de utilizare (denumite în continuare “termeni și condiții” sau “TCG”) se înțeleg în ora Europei Centrale.

3.3 Zilele de lucru, zilele de sărbătoare și sărbătorile legale la care se face referire în acești termeni și condiții sunt zilele de lucru, zilele de sărbătoare și sărbătorile legale din Ungaria.

3.4 Limba de redactare a contractului este limba română. Acești termeni și condiții și informațiile de pe site sunt în limbile română și maghiară. În cazul în care apar diferențe de interpretare din cauza diferențelor lingvistice, prevalează textele în limba maghiară.

4. Domeniul de aplicare și obiectele condițiilor generale de contract și de utilizare

4.1 Acești termeni și condiții se aplică serviciilor disponibile pe site-ul web, utilizării site-ului web, achiziționării de produse din magazinul online de pe site-ul web.

4.2 Părțile la contract:

4.2.1 Furnizorul de servicii identificat mai sus ca operator al site-ului și vânzător al produselor.

4.2.2 Utilizator, în calitate de client care comandă produse din magazinul online și de persoană care vizitează paginile web ale site-ului. Utilizatorul poate fi orice persoană fizică sau juridică sau entitate comercială neîncorporată, inclusiv entități străine, cu capacitate juridică, cu condiția să accepte și să fie de acord să respecte termenii și condițiile stabilite în prezentul document. Un contract care urmează să fie încheiat în temeiul acestor termeni și condiții poate fi încheiat de către o persoană care nu are capacitatea de a acționa sau care are o capacitate limitată de a acționa în conformitate cu dispozițiile Codului civil.

4.3 Termenii și condițiile intră în vigoare de la data plasării pe site și sunt valabile pe termen nelimitat.

5. Informații generale privind contractele la distanță încheiate prin mijloace electronice

5.1 Utilizatorul poate afla despre caracteristicile esențiale ale produselor disponibile pentru comandă în magazinul online pe paginile care descriu caracteristicile produselor din magazinul online înainte de a plasa o comandă.

5.2 Furnizorul de servicii vinde doar produse în magazinul online, nu este posibilă comandarea de servicii.

5.3 Limba de redactare a contractului este limba română. Acești termeni și condiții și informațiile de pe site sunt în limbile română și maghiară. În cazul în care există diferențe de interpretare din cauza diferențelor lingvistice, prevalează textele în limba maghiară.

5.4 Comenzile plasate pe site constituie o declarație de drepturi sub forma unui comportament implicit și implică plata de către utilizator.

5.5 Prestatorul de servicii confirmă primirea comenzii prin mijloace electronice fără întârziere. În cazul în care confirmarea nu este primită de către utilizator în termen de 48 de ore, utilizatorul este scutit de obligația de a face o ofertă.

5.6 Contractul încheiat nu constituie un contract scris, nu este arhivat de către prestatorul de servicii și nu va fi disponibil în scris în viitor.

5.7 Furnizorul de servicii nu a semnat un cod de conduită și, prin urmare, nu are un cod de conduită.

5.8 Utilizatorul va fi informat cu privire la taxele de transport curente și la eventualele restricții de transport, precum și la posibilele metode de plată, în timpul etapelor de comandă, înainte de trimiterea comenzii.

5.9 Utilizatorul va primi termenii și condițiile contractuale și documentele necesare pentru informarea juridică ca anexă la confirmarea comenzii sale prin e-mail, cu conținutul actual la momentul primirii comenzii sale. În plus, Utilizatorul poate descărca și/sau tipări termenii și condițiile contractuale și documentele de informare într-un format care poate fi salvat, utilizând linkul de sub titlul documentelor – “(Descărcați/tipăriți documentul: AICI)” – și acestea vor fi întotdeauna disponibile pe site-ul web în versiunea lor actuală.

6. Determinarea prețului de achiziție

6.1 Pentru informații privind prețurile actuale ale produselor, utilizatorul poate consulta paginile de descriere a produselor din magazinul online.

6.2 Prețurile de achiziție indicate pentru produse sunt prețuri brute de consum, astfel încât pentru fiecare produs este indicat prețul total de achiziție plus taxele.

6.3 Prețul de achiziție este întotdeauna exprimat în lei românești (RON).

6.4 Prețurile nu includ costurile de livrare.

6.5 Furnizorul de servicii nu percepe niciun cost de ambalare.

6.6 Confirmarea comenzilor include întotdeauna suma integrală a prețului brut de consum plătit efectiv și orice alte taxe.

6.7 Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica prețurile produselor afișate pe paginile web ale magazinului online. Modificările de preț nu afectează prețul produselor deja comandate și confirmate de către Prestatorul de servicii prin e-mailul de confirmare a acceptării comenzii.

6.8 În cazul în care pe site este afișat un preț incorect (de exemplu, un preț de “0” sau “1” lei, sau un preț de 10 lei în loc de 100 lei) din cauza unei erori evidente pentru oricine, Prestatorul de servicii nu este obligat să vândă produsul la prețul incorect, caz în care nu se încheie niciun contract pentru produsul cu prețul incorect. Furnizorul de servicii se poate oferi să vândă produsul la prețul corect, în cunoștință de cauză Utilizatorul vizat de tranzacție poate comanda produsul la prețul corect prin plasarea unei noi comenzi. O comandă plasată electronic de către utilizator este considerată o ofertă de cumpărare, pe care prestatorul de servicii nu este încă obligat să o îndeplinească. Prima confirmare trimisă în mod automat atestă doar faptul că a fost primită comanda. Acceptarea comenzii este întotdeauna confirmată în cea de-a doua confirmare, care nu este trimisă automat, iar contractul este încheiat. În cazul unei indicații incorecte a prețului, se trimite a doua confirmare, iar prețul corect este convenit înainte de acceptarea comenzii.

7. Cum și când se plasează o comandă, se încheie contractul

7.1 Alegerea produsului

7.1.1 Utilizatorii pot afla caracteristicile esențiale ale produselor pe paginile de informații despre produse ale magazinului online.

7.1.2 Făcând clic pe butonul “ADAUGĂ ÎN COȘ” de pe fișa tehnică a produsului pe care doriți să îl comandați, puteți adăuga produsul într-un coș de cumpărături virtual.

7.1.3 În cazul în care utilizatorul dorește să comande mai mult de un produs, acesta poate adăuga mai multe produse în coșul de cumpărături, așa cum este descris mai sus.

7.1.4 În cazul în care aveți întrebări despre produs înainte de a plasa o comandă, vă stă la dispoziție serviciul pentru clienți al Furnizorului de servicii (detalii de contact: mai sus la “Serviciul pentru clienți”).

7.2 Plasarea și confirmarea comenzii, încheierea contractului

7.2.1 Utilizatorul își poate plasa comanda online, în magazinul online, după cum urmează.

7.2.2 Nu este necesară înregistrarea pentru a plasa o comandă, nu există nicio opțiune de înregistrare pe site.

7.2.3 După selectarea și adăugarea produselor în coșul de cumpărături, utilizatorul poate face clic pe pictograma coșului de cumpărături pentru a vizualiza conținutul acestuia. Numărul de articole care urmează să fie comandate este, de asemenea, afișat lângă pictogramă.

7.2.4 Pe pagina care prezintă conținutul coșului de cumpărături, utilizatorul are posibilitatea de a face clic pe pictograma cu caracterul “X” pentru a elimina produsul din coș.

7.2.5 Ulterior, vi se va cere să introduceți datele de facturare, făcând clic pe butonul “FINALIZARE”.

AVERTISMENT! Dacă achiziționați în calitate de persoană impozabilă cu un număr de identificare fiscală (de exemplu, entitate comercială, comerciant individual, fermier etc.), trebuie să furnizați numele companiei (sau ale companiilor), numărul de identificare fiscală și adresa de facturare. Persoana care acționează în numele persoanei impozabile care efectuează achiziția este responsabilă pentru exactitatea datelor și pentru furnizarea datelor corecte.

7.2.6 În cazul în care adresa de livrare este diferită de adresa de facturare, puteți specifica o altă adresă de livrare făcând clic pe caseta de selectare de lângă “Livrezi la o altă adresă?”, bifând caseta de selectare și completând formularul care apare.

7.2.7 La rubrica “Comanda ta”, veți vedea detaliile totale ale comenzii, prețul total de consum al întregii comenzi și valoarea brută a oricăror taxe de livrare sau a altor taxe de plătit, adică totalul taxelor pe care trebuie să le plătească utilizatorul.

7.2.8 Instrumente puse la dispoziție pentru a identifica și corecta erorile de introducere a datelor înainte de trimiterea declarației contractuale:

7.2.8.1. În cazul în care introduceți date incomplete sau evident incorecte, în timpul procesului de comandă va fi afișat un mesaj de avertizare.

7.2.8.2.Conținutul coșului de cumpărături, datele și parametrii comenzii pot fi verificați, modificați sau chiar șterși în orice moment până la trimiterea comenzii, revenind la paginile afișate în procesul de comandă, așa cum s-a descris mai sus, și modificând sau reintroducând datele, așa cum s-a descris la punctele anterioare ale acestei secțiuni din CGV. Puteți da înapoi făcând clic pe butonul “Back” al browserului dumneavoastră.

7.2.9 Utilizatorul poate plasa în mod valabil o comandă prin verificarea detaliilor comenzii de mai sus și prin corectarea oricăror erori de introducere a datelor, prin bifarea căsuței care indică acceptarea acestor CGV și prin apăsarea butonului marcat “Plasează comanda”.

7.2.10 Prin plasarea unei comenzi, utilizatorul recunoaște că comanda sa face obiectul plății.

7.2.11 Furnizorul de servicii va confirma imediat utilizatorului comanda prin e-mail automat la adresa de e-mail furnizată de utilizator în timpul procesului de comandă online. În cazul în care această confirmare nu este primită de către Utilizator în termen de 48 de ore de la trimiterea comenzii, Utilizatorul va fi eliberat de obligația de a face o ofertă. Confirmarea se consideră primită de către Utilizator în momentul în care este pusă la dispoziția acestuia (adică atunci când este primită în contul său de e-mail). Confirmarea comenzii scrisă aici nu constituie un contract de achiziție a produsului, iar această confirmare nu constituie acceptarea comenzii de către Prestatorul de servicii.

7.2.12 Comenzile sunt procesate în fiecare zi lucrătoare, între orele 08.00 și 16.00, ora Europei Centrale. În cazul în care o comandă este primită în acest interval orar, aceasta va fi procesată în termen de 24 de ore de la momentul primirii. Dacă o comandă este primită de către prestatorul de servicii în afara intervalului orar de mai sus, se va considera că a fost primită de către prestatorul de servicii la începutul primei perioade de procesare care urmează primirii sale și va fi procesată în termen de 24 de ore de la acel moment.

7.2.13 După începerea procesării comenzii, furnizorul de servicii va informa utilizatorul cu privire la acceptarea comenzii prin e-mail, dacă aceasta este acceptată. Contractul de achiziție a produsului se încheie la primirea de către utilizator a unui mesaj de e-mail din partea prestatorului de servicii în acest sens.

7.2.14 Furnizorul de servicii reamintește utilizatorului să verifice conținutul confirmării de primire a comenzii și al confirmării de acceptare a comenzii. În cazul în care conținutul oricăreia dintre confirmări diferă de conținutul comenzii, iar Utilizatorul care a plasat comanda nu obiectează cu privire la această discrepanță în termen de 24 de ore de la primirea confirmării sau dacă Utilizatorul efectuează plata după primirea confirmării, conținutul confirmării va guverna contractul (fără a include dispozițiile privind indicarea incorectă a prețului). După notificarea Furnizorului de servicii a confirmării cu un conținut diferit, Furnizorul de servicii va examina notificarea și, dacă este justificat, va corecta comanda.

7.3 În cazul în care utilizatorul solicită ștergerea datelor sale necesare pentru îndeplinirea comenzii înainte de îndeplinirea acesteia sau se opune utilizării acestora în astfel de scopuri, furnizorul de servicii îl va notifica pe acesta cu privire la intenția sa de a se retrage din comandă.

8. Rectificarea ex-post a ordonanței

8.1 În cazul în care utilizatorul dorește să aducă modificări unei comenzi deja plasate sau a furnizat informații incorecte, acesta trebuie să notifice cât mai curând posibil detaliile de contact ale serviciului pentru clienți. Este important să facă acest lucru fără întârziere, astfel încât Furnizorul de servicii să poată corecta comanda înainte de executarea acesteia.

8.2 În cazul unei corecții a comenzii, prestatorul de servicii va trimite o nouă confirmare a comenzii cu conținutul modificat, în conformitate cu care contractul de achiziție va fi încheiat în conformitate cu modificarea sau, în cazul unei comenzi incorecte acceptate anterior, contractul de achiziție va fi modificat.

8.3 În cazul unei corecții ulterioare, furnizorul de servicii poate, de asemenea, să anuleze comanda plasată incorect de către utilizator și să solicite o nouă comandă. Acest lucru va fi convenit separat cu utilizatorul în cauză.

9. Condiții de plată

9.1 Metoda de plată posibilă

În numerar la livrare

În procesul de trimitere a comenzii, plata prin ramburs în cazul metodei de livrare selectate de utilizator. Utilizatorul poate plăti angajatul serviciului de curierat cu numerar sau cu un card de credit în momentul livrării.

Termenii și condițiile suplimentare de plată la serviciul de curierat sunt prevăzute în termenii și condițiile S.C. DELIVERY SOLUTIONS S.A. (Sameday), care sunt disponibile pentru Utilizator pe interfața online a S.C. DELIVERY SOLUTIONS S.A. (Sameday) (detaliate mai jos).

10. Termenul de livrare și condițiile de livrare

10.1 Livrare și termen de livrare

10.1.1. Produsul comandat va fi livrat de către Prestatorul de servicii la adresa de livrare furnizată de Utilizator în timpul procesului de comandă în termenul specificat în confirmarea de acceptare a comenzii.

10.1.2. În cazul în care comanda este pentru un produs aflat în stoc, acesta va fi livrat transportatorului în termen de 1 zi lucrătoare de la primirea comenzii, care îl va livra în termen de maximum 5 zile lucrătoare.

10.1.3. În cazul în care bunurile nu sunt în stoc la momentul plasării comenzii, bunurile vor fi livrate transportatorului în termen de 7-30 de zile de la data primirii comenzii, iar transportatorul va livra bunurile în termen de 5 zile lucrătoare.

10.1.4. În cazul în care prestatorul de servicii nu poate îndeplini comanda în termenul de mai sus, acesta va notifica utilizatorul cu privire la acest impediment imediat după ce acesta apare.

10. 2 Livrare la domiciliu:

SC DELIVERY SOLUTIONS SA (Sameday)

Număr de identificare fiscală: RO23743772S.A.

Numărul de înregistrare al societății: J40/7031/2008

Locație: Strada Gara Herăstrău, nr. 6, Piața Cladirea Globalworth, Etaj 7, Sector 2, București, România

Telefon: 021-6370660

Email: office@sameday.ro

Site web: https://sameday.ro/

Transportatorul va livra produsul comandat utilizatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la expediere.  Pentru informații suplimentare privind livrarea, vă rugăm să consultați documentul “Termeni și condiții” disponibil pe site-ul SC DELIVERY SOLUTIONS SA (Sameday) (https://sameday.ro/termeni-si-conditii/).

Allpacka Logistics SRL (Piata Emanuil Gojdu Nr. 35, Clădirea A6, AP. U15-L, Oradea, România) va asigura livrarea produsului comandat.

10.3 Taxa de livrare

10.3.1. Valoarea brută a taxei de livrare plătibilă de către utilizator va fi cunoscută de către acesta în timpul procesului de expediere a comenzii.

10.4 Primirea produsului

10.4.1. În cadrul unui contract încheiat ca urmare a unei comenzi plasate de către utilizator, utilizatorul este obligat să plătească prețul produsului (produselor), cheltuielile de livrare și orice alte costuri legate de executarea comenzii care i-au fost aduse la cunoștință înainte de plasarea sau finalizarea comenzii, precum și să ia în primire produsul. În cazul în care utilizatorul nu ia în primire produsul (produsele) fără justificare, acesta va încălca contractul. Daunele cauzate de încălcarea contractului pot fi revendicate de către prestatorul de servicii.

În cazul în care utilizatorul nu reușește să ia în primire bunurile comandate de el/ea la momentul livrării, fără niciun motiv, inclusiv atunci când utilizatorul nu este disponibil în ciuda încercărilor repetate ale transportatorului de a livra bunurile, iar livrarea eșuează, prestatorul de servicii are dreptul de a vinde bunurile comandate unei terțe părți. În cazul în care Utilizatorul nu reușește să preia livrarea fără justificare, Prestatorul de servicii poate pretinde cheltuielile de livrare și de returnare, precum și orice alte costuri suportate în legătură cu prestarea serviciului, așa cum au fost descrise în prealabil, cum ar fi despăgubiri pentru daunele cauzate de încălcarea contractului.

10.4.2. Utilizatorul verifică cantitatea, integritatea și existența documentelor necesare (factura) ale produsului (produselor) comandat (comandate) la locul și momentul livrării, în momentul recepției, și raportează transportatorului orice deteriorare, lipsă sau alte discrepanțe la momentul respectiv. În cazul în care utilizatorul constată daune sau discrepanțe pe produsele livrate în momentul livrării, transportatorul, la cererea utilizatorului, predă în detaliu produsele și înregistrează la fața locului daunele sau discrepanțele. Transportatorul este principalul răspunzător pentru orice deteriorare a produsului în timpul transportului, dar prestatorul de servicii își asumă riscul în această privință față de utilizator până la momentul livrării produsului către utilizator. Cu toate acestea, neefectuarea de către utilizator a inspecției în momentul acceptării nu afectează drepturile de garanție ale utilizatorului și dreptul de retragere fără justificare, care pot fi exercitate în același mod ca în clauza

11. Performanță defectuoasă, garanție, garanție, drept de retragere fără justificare

11. Performanță incorectă

11.1.1. Se consideră că prestatorul de servicii a executat în mod defectuos dacă produsul nu îndeplinește cerințele de calitate stabilite în contract sau prin lege la momentul executării.

11.1.2. Nu se consideră că prestatorul de servicii a executat în mod defectuos contractul dacă utilizatorul a avut cunoștință de viciu la momentul încheierii contractului sau ar fi trebuit să aibă cunoștință de acesta la momentul încheierii contractului.

11.1.3. În cazul unei achiziții de către un utilizator care este consumator, se prezumă că, în termen de un an de la executare, defectul descoperit de utilizator era deja prezent în momentul executării, cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura defectului. În practică, acest lucru înseamnă că sarcina probei în cazul unui defect descoperit în termen de un an revine prestatorului de servicii.

11.1.4. În cazul unei achiziții de către un utilizator care este un consumator, se consideră că prestatorul de servicii a executat în mod defectuos contractul de vânzare-cumpărare dacă defectul bunurilor se datorează unei instalări necorespunzătoare, cu condiția ca instalarea să facă parte din contractul de vânzare și să fi fost efectuată de către prestatorul de servicii sau pe răspunderea prestatorului de servicii, sau ca instalarea să fi fost efectuată de către utilizator, iar instalarea necorespunzătoare să se datoreze unor defecte în instrucțiunile de instalare furnizate de către prestatorul de servicii.

11.1.5. În cazul unei achiziții de către un utilizator care este consumator, dacă în contractul de vânzare se stipulează că bunurile urmează să fie instalate de către prestatorul de servicii sau dacă instalarea este efectuată sub responsabilitatea prestatorului de servicii, se consideră că prestatorul de servicii a finalizat executarea contractului în momentul în care instalarea este finalizată.

11.2 Garanția accesoriilor

11.2.1. În cazul unei prestații defectuoase din partea furnizorului de servicii, utilizatorul poate formula o cerere de garanție împotriva furnizorului de servicii în conformitate cu normele Codului civil, iar utilizatorul care este consumator poate formula o cerere de garanție împotriva furnizorului de servicii în conformitate cu normele Codului civil și cu Decretul guvernamental 373/2021 (30.VI.).

11.2.2. Utilizatorul poate, la alegerea sa, să formuleze următoarele pretenții de garanție: repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea pretenției alese de utilizator este imposibilă sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru prestatorul de servicii în comparație cu îndeplinirea celeilalte pretenții a acestuia. În cazul în care utilizatorul este un consumator, prestatorul de servicii trebuie să țină seama de toate circumstanțele, inclusiv de valoarea serviciului în stare impecabilă și de gravitatea încălcării contractului, atunci când stabilește dacă există un cost suplimentar disproporționat. În cazul în care prestatorul de servicii nu s-a angajat să repare sau să înlocuiască articolul sau nu poate îndeplini această obligație într-o perioadă de timp rezonabilă, ținând seama de caracteristicile articolului și de utilizarea preconizată pentru care se poate aștepta în mod rezonabil utilizatorul, fără a aduce atingere intereselor utilizatorului, sau în cazul în care interesul utilizatorului pentru repararea sau înlocuirea articolului a încetat, prestatorul de servicii trebuie:

  • utilizatorul care este consumator poate solicita o reducere proporțională a contravalorii contraprestației sau se poate retrage din contract, dar nu poate să repare el însuși defecțiunea sau să o facă reparată de o altă parte pe cheltuiala prestatorului de servicii;
  • utilizatorul care nu este consumator poate solicita o reducere proporțională a prețului sau poate solicita corectarea sau repararea defectului de către o altă parte, pe cheltuiala prestatorului de servicii, sau poate renunța la contract.

11. 2.3. În cazul unei achiziții efectuate de un utilizator care este consumator, utilizatorul are, de asemenea, dreptul de a solicita o reducere proporțională a contravalorii sau de a rezilia contractul de vânzare, în funcție de gravitatea încălcării contractului, dacă

    1.  

– furnizorul de servicii nu a reușit sau a refuzat să efectueze reparația sau înlocuirea sau a efectuat reparația sau înlocuirea, dar nu a suportat sau nu a suportat integral costurile de returnare a bunurilor înlocuite;

– există o neexecutare repetată, în ciuda încercărilor Prestatorului de servicii de a face ca bunurile să fie conforme cu contractul;

– defectul de execuție este de o asemenea gravitate încât să justifice o reducere imediată a prețului sau o reziliere imediată a contractului de vânzare; sau

– prestatorul de servicii nu s-a angajat să facă bunurile în conformitate cu contractul sau este clar din circumstanțe că prestatorul de servicii nu va face bunurile în conformitate cu contractul într-un termen rezonabil sau fără a aduce un prejudiciu semnificativ utilizatorului.

11.2.4. În cazul unei achiziții efectuate de un utilizator care este consumator, reducerea contravalorii este proporțională dacă valoarea reducerii este egală cu diferența dintre valoarea bunurilor la care utilizatorul are dreptul în cazul executării contractului și valoarea bunurilor primite efectiv de către utilizator.

11.2.5. În cazul unei achiziții efectuate de către un utilizator care este consumator, dreptul utilizatorului de a rezilia contractul de achiziție poate fi exercitat printr-o declarație legală adresată furnizorului de servicii prin care se exprimă decizia de a rezilia contractul.

11.2.6. În cazul unei achiziții efectuate de către un utilizator care este consumator, în cazul în care prestația defectuoasă se referă doar la o anumită parte a bunurilor furnizate în temeiul contractului de vânzare și condițiile de exercitare a dreptului de reziliere a contractului se aplică în ceea ce privește acele bunuri, utilizatorul poate rezilia contractul de vânzare doar în ceea ce privește bunurile defecte, dar poate rezilia contractul de vânzare și în ceea ce privește orice alte bunuri achiziționate împreună cu acestea, dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil ca utilizatorul să păstreze doar bunurile care sunt conforme cu contractul.

11.2.7. În cazul unei achiziții efectuate de către un utilizator care este consumator, dacă utilizatorul dorește să rezilieze contractul de vânzare pe motiv de performanță defectuoasă, sarcina probei că defectul este nesemnificativ revine furnizorului de servicii.

11.2.8. În cazul unei achiziții de către un utilizator care este consumator, utilizatorul are dreptul de a reține partea rămasă din prețul de achiziție, în totalitate sau parțial, în funcție de gravitatea încălcării contractului, până când prestatorul de servicii își îndeplinește obligațiile privind conformitatea contractuală a prestației și executarea defectuoasă.

10.2.9. Utilizatorul poate trece de la un drept de garanție la altul, dar costul schimbării va fi suportat de utilizator, cu excepția cazului în care acest lucru a fost justificat sau dacă furnizorul de servicii a oferit un motiv în acest sens.

11.2.10. Utilizatorul care este un consumator notifică defectul imediat după descoperirea acestuia, dar nu mai târziu de două luni de la descoperirea acestuia. În cazul unui contract încheiat între un consumator și o întreprindere, un defect notificat în termen de două luni de la descoperirea sa se consideră că a fost notificat fără întârziere. Titularul dreptului este răspunzător pentru orice prejudiciu care rezultă din întârzierea notificării. În același timp, prestatorul de servicii atrage atenția utilizatorului asupra faptului că acesta nu își mai poate exercita drepturile de a reclama viciile după expirarea termenului de prescripție de doi ani de la data executării contractului. În cazul produselor folosite, acest termen este de un an.

10.2.11. În cazul unei achiziții de către un utilizator care este consumator, nu există alte condiții pentru punerea în aplicare a cererii de garanție în termen de un an de la executare, în afară de notificarea defectului, în cazul în care utilizatorul dovedește că produsul sau serviciul a fost furnizat de către prestatorul de servicii. Cu toate acestea, după un an de la data executării, utilizatorul este obligat să dovedească faptul că defectul descoperit de către utilizator exista la momentul executării.

11.2.12. Furnizorul de servicii repară sau înlocuiește bunurile într-o perioadă de timp rezonabilă, ținând seama de caracteristicile bunurilor și de utilizarea preconizată a bunurilor de către utilizator. Termenul rezonabil se calculează de la data la care Utilizatorul notifică Furnizorul cu privire la defect.

11.2.13. Utilizatorul trebuie să pună bunurile la dispoziția prestatorului de servicii pentru a efectua reparația sau înlocuirea. Costurile aferente îndeplinirii obligației de garanție sunt suportate de către prestatorul de servicii.

11.2.14. În cazul unei achiziții de către un utilizator care este consumator, prestatorul de servicii asigură returnarea bunurilor înlocuite pe cheltuiala sa. În cazul în care repararea sau înlocuirea necesită îndepărtarea bunurilor care au fost instalate în conformitate cu natura și destinația bunurilor înainte de apariția defectului, obligația de reparare sau de înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și instalarea bunurilor furnizate ca înlocuitor sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor de îndepărtare sau de instalare.

11.2.15. În cazul în care utilizatorul reziliază contractul de vânzare în întregime sau în ceea ce privește o parte din bunurile furnizate în temeiul contractului de vânzare, utilizatorul va returna bunurile în cauză prestatorului de servicii pe cheltuiala prestatorului de servicii, iar prestatorul de servicii va rambursa utilizatorului prețul de achiziție plătit pentru bunurile în cauză de îndată ce utilizatorul primește bunurile sau certificatul care atestă returnarea bunurilor.

11.3 Garanția produsului

11.3.1 În cazul unui defect al unui bun mobil (produs), utilizatorul, în calitate de consumator, poate – la alegerea sa – să își exercite dreptul de a pretinde dreptul menționat mai sus la o garanție subsidiară sau la o garanție a produsului.

11.3.2 Ca o cerere de garanție a produsului, utilizatorul poate solicita doar repararea sau înlocuirea produsului defect.

11.3.3 Un produs este defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare în momentul introducerii sale pe piață sau dacă nu are caracteristicile descrise de producător.

11.3.4 Utilizatorul poate înainta o cerere de garanție a produsului în termen de doi ani de la data la care produsul a fost introdus pe piață de către producător. După expirarea acestei perioade, acesta își pierde acest drept.

11.3.5 Utilizatorul își poate exercita dreptul de revendicare în temeiul garanției produsului numai împotriva producătorului sau distribuitorului bunului mobil. În cazul unei reclamații în cadrul garanției produsului, utilizatorul trebuie să dovedească faptul că produsul este defect.

11.3.6 Producătorul sau prestatorul de servicii este exonerat de obligația de garanție a produsului numai dacă poate dovedi că: –
produsul nu a fost fabricat sau introdus pe piață în cadrul activității sale comerciale
sau – defectul nu era detectabil în conformitate cu stadiul științei și tehnologiei la momentul introducerii pe piață, sau
– defectul produsului se datorează aplicării unei legi sau a unui standard obligatoriu stabilit de o autoritate publică.

Producătorul sau prestatorul de servicii trebuie să dovedească un singur motiv de scutire.

11.3.7 Utilizatorul nu poate înainta în același timp o cerere de garanție pentru accesorii și o cerere de garanție a produsului pentru același defect. Cu toate acestea, în cazul în care cererea de garanție a produsului este acceptată, utilizatorul poate înainta o cerere împotriva producătorului pentru produsul de înlocuire sau piesa reparată.

11.4 Bună reputație

Furnizorul de servicii nu distribuie niciun produs acoperit de o garanție legală obligatorie.

11.5 Dreptul de retragere fără motivare

11.5.1 Un utilizator care este consumator are dreptul de a se retrage din prezentul contract în termen de 14 zile, fără a da niciun motiv.

11.5.2 Perioada de retragere

a) în cazul unui contract de vânzare de bunuri: expiră la 14 zile de la data la care bunurile sunt preluate de către utilizator sau de către un terț, altul decât transportatorul și indicat de către utilizator;

b) în cazul furnizării mai multor produse: expiră la 14 zile de la data la care utilizatorul sau o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de utilizator, preia ultimul produs;

(c) în cazul furnizării unui produs format din mai multe loturi sau bucăți: ultimul lot sau piesă este preluat de către utilizator sau de către o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de utilizator;

d) și, în cazul literelor a), b) și c), utilizatorul își poate exercita dreptul de retragere în perioada cuprinsă între data încheierii contractului și data primirii produsului.

11.5.3 În cazul în care utilizatorul dorește să își exercite dreptul de retragere, acesta trebuie să trimită o declarație clară a intenției sale de retragere la una dintre datele de contact ale furnizorului de servicii. Retragerea poate fi făcută prin orice mijloace, fie verbal, fie în scris.

Utilizatorul poate utiliza, de asemenea, modelul de declarație care poate fi descărcat de la următorul link pentru a-și exercita dreptul de retragere:

aviz de retragere a modelului

Sau puteți copia conținutul acestuia de aici:

Formular de anulare
(completați și returnați numai dacă doriți să renunțați la contract)

Adresă: KONRÁD – Solutions Ltd.
Adresa poștală: Ungaria, 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 (clădirea de birouri B&T Terminal Ltd.)
E-mail: info@lotofherb.ro

Subsemnatul(a) …………………………………………………………………… declar că îmi exercit dreptul de retragere în ceea ce privește contractul de vânzare a următorului(lor) produs(e):

Data primirii produsului:

Numele consumatorului:

Adresa consumatorului:

Semnătura consumatorului (numai în cazul declarației pe suport de hârtie):
Data:

11.5.4 Utilizatorul își poate exercita dreptul de retragere în termenul limită dacă trimite o notificare scrisă de retragere înainte de expirarea termenului specificat mai sus sau dacă notifică verbal retragerea în ultima zi a termenului limită. Sarcina de a dovedi că consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere în modul și în termenele stabilite în prezentul document îi revine consumatorului.

11.5.5 În cazul produselor cu ambalaj igienic, utilizatorul nu își poate exercita dreptul de retragere fără justificare după ce ambalajul igienic a fost îndepărtat. Deschiderea unui ambalaj suplimentar în afara ambalajului igienic nu împiedică exercitarea dreptului de retragere. În cazul produselor în afara ambalajului igienic, exercitarea dreptului de retragere nu este împiedicată de utilizarea ambalajului deschis și de utilizarea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea produsului.

11.5.6 Organizarea returnării produsului și costurile de returnare a produsului sunt responsabilitatea utilizatorului. Returnarea produsului poate fi făcută și personal, după o programare prealabilă la Serviciul Clienți.

11.5.7 După acceptarea retragerii și returnarea bunurilor, decontarea se va face în termen de maximum 14 zile de la data acceptării retragerii. În caz de retragere, prestatorul de servicii va rambursa utilizatorului prețul de achiziție al produsului retras și costul de livrare.

11.5.8 Utilizatorul nu își poate exercita dreptul de retragere:

– în cazul unui produs care nu este prefabricat, care a fost fabricat la instrucțiunile sau la cererea expresă a utilizatorului sau care este în mod clar personalizat pentru utilizator;
– produse perisabile sau produse care își păstrează calitatea pentru o perioadă scurtă de timp;
– produse sigilate care, din motive de sănătate și igienă, nu pot fi returnate după deschidere după livrare.

11.6 Efectele juridice ale retragerii

11.6.1 În cazul în care utilizatorul se retrage din contract, prestatorul de servicii rambursează utilizatorului toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costul transportului bunurilor către utilizator (cu excepția oricăror costuri suplimentare suportate din cauza alegerii de către utilizator a unui alt mod de transport decât cel mai ieftin mod de transport obișnuit oferit de prestatorul de servicii), fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea notificării de retragere a utilizatorului. La efectuarea rambursării, Furnizorul de servicii va utiliza aceeași metodă de plată ca și cea utilizată pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Utilizatorul este de acord în mod expres să utilizeze o metodă de plată diferită și Utilizatorul nu suportă costuri suplimentare ca urmare a utilizării acestei metode de rambursare. În cazul unui contract de vânzare a unui produs, prestatorul de servicii poate reține rambursarea până când produsul a fost returnat sau până când utilizatorul a furnizat dovada că acesta a fost returnat, în funcție de care dintre acestea este mai devreme.

11.6.2 Utilizatorul returnează sau predă produsul furnizorului de servicii fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea notificării de retragere a utilizatorului. Termenul se consideră a fi respectat dacă produsul este trimis înainte de expirarea termenului de 14 zile. Costul direct al returnării produsului este suportat de către utilizator.

11.6.3 Utilizatorul poate fi tras la răspundere pentru deprecierea produsului numai dacă aceasta se datorează unei utilizări care depășește utilizarea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea produsului. Această dispoziție se aplică numai produselor, altele decât cele în ambalaje igienice.

11.7 Garanție de rambursare de 60 de zile

11.7.1 Utilizatorul are dreptul de a returna produsul nedeschis Furnizorului de servicii în termen de 60 de zile de la data primirii produsului, fără a da niciun motiv, caz în care Furnizorul de servicii va rambursa prețul de achiziție al produsului returnat către utilizator. În acest caz, costul de transport al produsului către Utilizator și costul de returnare a produsului către Furnizorul de servicii vor fi suportate de către Utilizator.

11.7.2 Utilizatorul își poate exercita acest drept numai în cazul produselor care nu au fost deschise, returnate intacte și complete.

11.7.3 Utilizatorul își poate exercita dreptul de retragere, astfel cum este prevăzut la clauza 11.5, indiferent de garanția de rambursare de 60 de zile. Returnarea produsului de către utilizator în legătură cu garanția de rambursare de 60 de zile nu constituie în mod automat exercitarea dreptului de retragere.

12. Aplicați pentru a deveni partener de afaceri

Puteți aplica pentru un parteneriat de revânzare făcând clic pe butonul “Devino revănzâtor!” de pe site. Formularul online este doar pentru aplicare, termenii și condițiile de colaborare cu revânzătorii sunt convenite de părți printr-o comunicare separată în afara site-ului web și în afara domeniului de aplicare a acestor CGV.

13. Excluderea răspunderii

13.1 Furnizorul de servicii nu are nicio obligație legală de a încheia un contract. Acesta este liber să decidă dacă acceptă sau respinge comanda utilizatorului. Furnizorul de servicii nu este răspunzător pentru daunele care rezultă din aceasta.

13.2 Furnizorul de servicii nu garantează că produsul este adecvat pentru orice scop urmărit de utilizator, pe care acesta nu l-a convenit cu furnizorul de servicii înainte de încheierea contractului sau pe care furnizorul de servicii nu l-a confirmat ca fiind adecvat în timpul consultării. Utilizarea produsului este reglementată de descrierea și instrucțiunile de utilizare a produsului, dar Prestatorul de servicii nu este răspunzător pentru orice variații care rezultă din condițiile specifice de utilizare.

13.3 Furnizorul de servicii nu va fi responsabil pentru niciun prejudiciu direct sau indirect rezultat din utilizarea rău intenționată a site-ului web sau din indisponibilitatea furnizorului de servicii de internet. Furnizorul de servicii nu poate fi tras la răspundere pentru disfuncționalități tehnice, cum ar fi defecțiunile electrice sau ale rețelei informatice. Având în vedere că internetul este o rețea deschisă care nu poate fi considerată sigură, Furnizorul de servicii nu va fi responsabil pentru niciun prejudiciu cauzat de distrugerea, sosirea cu întârziere sau alte defecțiuni ale mesajelor sau comenzilor transmise electronic din motive independente de voința sa.

13.4 Furnizorul de servicii poate înceta posibilitatea de a utiliza site-ul web în orice moment, fără a oferi vreun motiv, pentru toți utilizatorii la încetarea funcționării site-ului web. În acest caz, acesta va îndeplini comenzile deja plasate în mod valabil și alte solicitări ale Utilizatorului, dar nu va fi răspunzător pentru orice alte consecințe posibile.

13.5 Furnizorul de servicii nu este răspunzător pentru orice întârzieri sau alte probleme, erori sau daune care rezultă din datele incorecte și/sau inexacte furnizate de utilizator.

13.6 Conținutul la care se ajunge urmărind linkuri externe de pe site-ul web nu se află sub controlul Prestatorului de servicii. Legătura va fi ștearsă sau modificată de către Prestatorul de servicii în cazul în care proprietarul de drept solicită acest lucru. Furnizorul de servicii nu va fi responsabil pentru niciun conținut afișat sau descărcat prin intermediul unui astfel de link.

14. Afișați recenziile utilizatorilor

14.1 Furnizorul de servicii publică o parte din recenziile text scrise de utilizatori pe pagina de afaceri a rețelei de socializare Facebook pe interfața site-ului web.

14.2 Furnizorul de servicii nu este convins că acesta a fost dat efectiv de către persoana care a cumpărat produsul.

14.3 Comentariile Utilizatorului postate pe pagina comunității Facebook pot fi văzute de alți utilizatori după ce sunt publicate pe site-ul web al Furnizorului de servicii, astfel încât prenumele poate fi văzut din numele de utilizator de pe profilul Facebook al recenzentului, datele furnizate de recenzent în comentariul său pot fi identificate, iar identitatea Utilizatorului poate fi identificată. Înainte de publicare, Furnizorul de servicii va ascunde numele de familie și poza de profil a recenzentului din recenzia afișată.

Utilizatorii nu au voie să includă în evaluarea lor date cu caracter personal ale altor persoane. În cazul în care utilizatorul face acest lucru, furnizorul de servicii nu va publica acea parte a evaluării sau va șterge datele referitoare la persoana terță. În cazul în care evaluarea poate fi interpretată fără acest lucru, Furnizorul de servicii poate publica evaluarea fără datele referitoare la persoana terță, cu condiția ca omisiunea să nu modifice conținutul evaluării.

14.4 Comentariile publicate pe site sunt afișate într-un mod vizibil pentru toți vizitatorii site-ului.

14.5 Utilizatorul nu poate posta opinii sau comentarii în mod direct sau independent.

14.6 Furnizorul de servicii nu afișează recenzii sponsorizate pe site-ul web.

14.7 Nu toate recenziile postate pe profilul de Facebook al furnizorului sunt publicate.

14.8 Dintre recenzii, furnizorul de servicii va afișa pe site o proporție egală de recenzii pozitive și negative diferite.

14.9 Furnizorul de servicii nu va afișa pe site-ul web niciun fel de intrări care sunt ofensatoare pentru interesul public, pentru gustul public sau pentru alte persoane, dar în special intrări ilegale, discriminatorii, rasiste, pline de ură, obscene sau legate de opinii religioase sau politice, ofensatoare pentru alte persoane, ofensatoare pentru minori sau care pun în pericol minorii.

14.10 Furnizorul de servicii nu va edita sau șterge parțial recenziile deja publicate; în cazul în care recenziile sunt publicate, acestea vor fi afișate pe site-ul web în formă neschimbată.

14.11 Utilizatorul poate solicita furnizorului de servicii să îi șteargă ratingul.

14.12 Conținutul care apare în recenzia altcuiva și care este considerat proprietate intelectuală (operă, lucrare, lucrare de autor, realizare științifică sau altă realizare intelectuală) poate fi utilizat numai cu permisiunea prealabilă a titularului de drepturi (persoana care a postat conținutul; autorul).

15. Alte dispoziții

15.1 Furnizorul de servicii își rezervă, de asemenea, dreptul de a aplica și de a modifica protecția juridică a conținutului și a regulilor care guvernează utilizarea site-ului web în ceea ce privește utilizatorii care navighează pe site-ul web fără a plasa o comandă. Regulile și declarațiile în acest sens sunt disponibile pentru Utilizator în anunțul juridic publicat în permanență pe site, în prezentele CGC și în alte documente informative.

15.2 Părțile contractante declară că, în exercitarea drepturilor și în îndeplinirea obligațiilor care le revin în temeiul prezentelor condiții, acționează cu bună credință, în mod echitabil și în cooperare reciprocă.

16. Gestionarea datelor, protecția datelor

Informații privind gestionarea datelor de către furnizorul de servicii sunt furnizate în documentele intitulate “Informații privind gestionarea datelor” și “Informații privind utilizarea cookie-urilor”.

17. Modificarea condițiilor contractuale

17.1 Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica unilateral termenii și condițiile în orice moment, fără preaviz și fără notificare separată.

17.2 Contractele care rezultă din comenzi individuale sunt întotdeauna supuse termenilor și condițiilor în vigoare la momentul trimiterii comenzii.

18. Legea aplicabilă

18.1 Pentru aspectele care nu sunt reglementate de prezentele condiții, prevalează următoarea legislație:

– REGULAMENTUL (UE) NR. 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 28 februarie 2018 privind combaterea restricțiilor teritoriale nejustificate de conținut și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia, reședința sau domiciliul cumpărătorului pe piața internă și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2006/2004 și (UE) 2017/2394 și a Directivei 2009/22/CE,
– Regulamentul (UE) nr. 2018/302 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 februarie 2018 privind aplicarea dispozițiilor
Codului civil (2013. Legea
CLXIV din 2005 privind comerțul, – Legea CLV din
1997 privind protecția consumatorilor, – Decretul
Guvernului
45/2014
(26.II.) privind normele detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi
,
– Decretul Guvernului 373/2021 (30.VI.) privind normele detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi pentru vânzarea de bunuri, furnizarea de conținut digital și furnizarea de servicii digitale,
– Legea CVIII din 2001 privind anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și ale serviciilor societății informaționale,
– Legea XLVII din 2008 privind interzicerea practicilor comerciale neloiale față de consumatori
, – și Decretul NGM 19/2014 (IV. 29.) privind normele procedurale pentru tratarea cererilor de garanție și de garanție referitoare la bunurile vândute în temeiul unui contract încheiat între un consumator și o întreprindere.

19. Plângeri, aplicare, supraveghere a furnizorului de servicii

19.1 Utilizatorul poate contacta Furnizorul de servicii prin scrisoare, telefon sau e-mail la următoarele date de contact pentru a reclama serviciile Furnizorului de servicii, comportamentul, activitatea sau omisiunea membrilor, angajaților sau persoanelor care acționează în interesul sau în beneficiul Furnizorului de servicii, în legătură directă cu distribuția sau vânzarea de bunuri către consumatori sau cu calitatea bunurilor:

KONRÁD – Solutions Ltd.
adresa: 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 (clădirea de birouri B&T Terminal Ltd.) Ungaria
Telefon: +36 20 272 2510
E-mail: info@lotofherb.ro

Furnizorul de servicii va investiga imediat reclamația verbală și, dacă este necesar, o va remedia imediat. În cazul în care acest lucru nu este posibil sau în cazul unui dezacord din partea utilizatorului, precum și în cazul unei reclamații scrise, prestatorul de servicii va răspunde în scris în termen de cel mult treizeci de zile, într-un mod verificabil.

În cazul în care utilizatorul nu este de acord cu acțiunile furnizorului de servicii sau în cazul în care nu este posibilă o investigare imediată a plângerii, furnizorul de servicii înregistrează imediat plângerea și poziția sa cu privire la aceasta și furnizează utilizatorului o copie a înregistrării în cazul unei plângeri verbale făcute personal sau, în cazul unei plângeri verbale făcute prin telefon sau pe cale electronică, un răspuns scris la plângere.

Furnizorul de servicii pune la dispoziția utilizatorului un număr unic de identificare pentru reclamațiile transmise prin telefon sau pe cale electronică.

În cazul în care reclamația utilizatorului este respinsă, furnizorul de servicii trebuie să prezinte motivele respingerii.

Dosarul plângerii trebuie să includă următoarele:

– numele și adresa utilizatorului,

– unde, când și cum a fost depusă plângerea,

– o descriere detaliată a plângerii utilizatorului, o listă a documentelor, a înregistrărilor și a altor dovezi prezentate de utilizator,

– o declarație din partea furnizorului de servicii privind poziția sa cu privire la plângerea utilizatorului, în cazul în care este posibilă o investigare imediată a plângerii,

– semnătura persoanei care a întocmit procesul-verbal și, cu excepția cazului în care este vorba de o reclamație verbală făcută prin telefon sau pe cale electronică, semnătura utilizatorului,

– locul și ora de înregistrare a procesului-verbal,

– în cazul unei plângeri orale prin telefon sau prin mijloace electronice, numărul unic de identificare a plângerii.

Întreprinderea trebuie să păstreze timp de trei ani o evidență a plângerii și o copie a răspunsului și să o prezinte autorităților de supraveghere la cererea acestora.

În cazul în care reclamația utilizatorului este respinsă, furnizorul de servicii informează în scris utilizatorul cu privire la autoritatea sau organismul de conciliere la care utilizatorul poate trimite reclamația, în funcție de natura acesteia. Informațiile includ, de asemenea, sediul, detaliile de contact telefonic și de internet și adresa poștală a autorității sau a organismului de conciliere competent de la locul de reședință sau de ședere al utilizatorului. Informațiile indică, de asemenea, dacă întreprinderea va recurge la organismul de conciliere pentru soluționarea litigiului de consum.

În cazul în care un litigiu de consum între utilizator și furnizorul de servicii nu este soluționat, utilizatorul poate sesiza următoarele organisme.

19.2 Posibilitatea de a apela la un organism de conciliere

Utilizatorul (consumatorul) poate solicita, de asemenea, procedura gratuită a unui organism de arbitraj în ceea ce privește calitatea și siguranța produsului, aplicarea normelor privind răspunderea pentru produse, calitatea serviciului, precum și încheierea și executarea contractului dintre părți.

În cazul în care consumatorul își are reședința sau domiciliul în Ungaria, organismul de conciliere competent este cel condus de camerele de comerț și industrie din județul (capitala) în care își are reședința sau domiciliul. Datele de contact ale organismelor de conciliere pot fi găsite la adresa https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.

Consumatorul poate desemna un alt organism de conciliere în cererea sa.

Organismul de conciliere competent pentru locul în care este stabilit furnizorul de servicii:

Camera de Comerț și Industrie a județului Fejér

Biroul de conciliere din județul Fejér

Adresă: Ungaria, 8000 Székesfehérvár Hosszúsétatér 4-6.

Adresa poștală: 8000 Székesfehérvár, Ungaria, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36 22 510 310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Site web: http://www.bekeltetesfejer.hu/

În absența reședinței și a domiciliului consumatorului în Ungaria:

În Ungaria, Consiliul de arbitraj din Budapesta, condus de Camera de Comerț și Industrie din Budapesta, este abilitat să acționeze în litigiile transfrontaliere dintre consumatori și comercianți legate de contractele de vânzare sau de servicii online. Datele de contact ale Consiliului de conciliere din Budapesta, care este administrat de Camera de Comerț și Industrie din Budapesta, pot fi găsite la adresa
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 și pot fi găsite, de asemenea, aici:

Camera de Comerț și Industrie din Budapesta

administrat de Biroul de Conciliere din Budapesta

Adresă: Ungaria, 1016 Budapesta, Krisztina krt. 99. I. etaj. 111.

Adresa poștală: Ungaria, 1253 Budapesta, Pf. 10.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Website: https://bekeltet.bkik.hu/

Furnizorul de servicii are obligația de a coopera în cadrul procedurii de conciliere.

Organismul de conciliere este un organism independent, atașat camerelor de comerț și industrie din județ (capitală). Acesta este responsabil de soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum cu privire la subiectele menționate mai sus, prin încercarea de a ajunge la o înțelegere și, dacă aceasta nu reușește, prin soluționarea cauzei, pentru a asigura aplicarea simplă, rapidă, eficientă și ieftină a drepturilor consumatorilor.

Organismul de conciliere consiliază consumatorii sau întreprinderile cu privire la drepturile și obligațiile lor, la cererea acestora.

19.3 Dacă locuiți în Uniunea Europeană, puteți utiliza următorul instrument online de soluționare a litigiilor al Comisiei Europene pentru a vă soluționa plângerea cu privire la un produs sau serviciu achiziționat online.

Platforma online de soluționare a litigiilor a Comisiei Europene

Site web: https://webgate.ec.europa.eu/odr

Această platformă pe internet a fost creată de UE pentru consumatorii care doresc să depună plângeri cu privire la produsele sau serviciile pe care le-au cumpărat online și să solicite unei terțe părți neutre (organism de soluționare a litigiilor) să se ocupe de reclamație.

Pentru mai multe informații despre platforma de soluționare online a litigiilor și despre modul de utilizare a acesteia, vă rugăm să vizitați site-ul web folosind link-ul de mai sus.

19.4 Utilizatorul poate depune o plângere cu privire la calitatea bunurilor, la comportamentul, activitatea sau omisiunea Furnizorului de servicii (membru, angajat) sau a unei persoane care acționează în interesul sau în beneficiul său, la calitatea serviciului, la aplicarea regulilor de răspundere, la Centrul European al Consumatorilor din România.

Centrul European al Consumatorilor din România

Titlu: Bd. Aviatorilor 72, Sector 1, București, RO-011865 România

Adresa poștală: Bd. Aviatorilor 72, Sector 1, București, RO-011865 România

Telefon: +40 21 307 67 92

E-mail: office@eccromania.ro

Site web: https://eccromania.ro/

Utilizatorul poate, de asemenea, să depună o plângere la autoritatea de protecție a consumatorilor din locul în care este stabilit furnizorul de servicii:

Biroul guvernamental al județului Fejér
Departamentul de Transporturi, Licențe Tehnice, Metrologie și Protecția Consumatorilor
Departamentul pentru protecția consumatorilor

Adresa
: Ungaria, 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
Adresa poștală: Ungaria, 8050 Székesfehérvár, Pf. 936.
Telefon: +36 22 501 751
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
Website: https://www.kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

19.5 Asigurarea respectării drepturilor dumneavoastră prin intermediul instanțelor de judecată

Părțile contractante cooperează reciproc pentru a soluționa orice litigiu pe cale extrajudiciară, prin negociere, în cel mai scurt timp posibil și la cel mai mic cost posibil. În cazul în care acest lucru nu duce la un rezultat pozitiv, utilizatorul poate introduce acțiunea la instanța de la locul său de reședință sau la Tribunalul districtual Bicske sau la Tribunalul din Székesfehérvár.

 Acțiune reprezentativă

Organizațiile împuternicite pot introduce acțiuni reprezentative împotriva întreprinderilor care încalcă legislația UE și maghiară privind protecția consumatorilor.

Organizațiile pot cere instanței să oprească sau să interzică comportamentul infracțional care afectează consumatorii, să remedieze prejudiciul, să compenseze, să corecteze sau chiar să reducă prețul.

Consumatorul nu poate și, de obicei, nu poate introduce direct o acțiune reprezentativă prin notificarea consumatorului. O excepție este reprezentată de procuratură, căreia îi poate adresa o cerere pentru ca aceasta să ia în considerare introducerea unei acțiuni reprezentative. Protecția consumatorilor este de competența parchetelor generale, ale căror date de contact pot fi găsite aici: http://ugyeszseg.hu/ugyeszsegek/fougyeszsegek/.

Acțiunea reprezentativă este inițiată de procurorul general, dar oricine o poate iniția la procuratură. Inițiativa este gratuită pentru toți consumatorii. Procurorul general decide dacă să inițieze o acțiune reprezentativă și va merge în instanță dacă sunt îndeplinite condițiile legale. Acțiunea reprezentativă nu este inițiată de procuror în interesul consumatorului individual (denunțător), ci în interesul tuturor persoanelor care sunt sau pot fi afectate de încălcare. Consumatorii sunt reprezentați în fața instanței de către procurorul de interes public și nu sunt implicați personal în litigiu, astfel încât nu este necesar să se organizeze o reprezentare juridică și nu există costuri juridice.

Celelalte organizații autorizate iau cunoștință din oficiu de activitățile care lezează interesele consumatorilor, prin intermediul rapoartelor pe care le primesc și prin inspecțiile autorităților, și pot, de asemenea, să introducă acțiuni reprezentative împotriva acestora pe baza unei decizii luate în temeiul propriilor competențe.

Lista organizațiilor care au dreptul de a introduce acțiuni reprezentative este publicată pe site-ul web al ministrului responsabil cu protecția consumatorilor. Lista organizațiilor autorizate este disponibilă aici.

Organizațiile desemnate în prealabil în alt stat membru pot introduce acțiuni transfrontaliere de reprezentare în fața instanțelor maghiare. Pentru informații privind organizațiile autorizate desemnate în România, vă rugăm să consultați site-ul web al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor: https://anpc.ro/.

19.6 Executarea silită în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal

Persoanele vizate își pot exercita drepturile în fața instanțelor de la locul de reședință sau de domiciliu și în fața Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal:

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

Titlu: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România

Telefon: +40 318 059 211; +40 318 059 212

Fax: +40 318 059 602

E-mail: presa@dataprotection.ro

Site web: https://www.dataprotection.ro/ 

Utilizatorul în cauză poate, de asemenea, la alegerea sa, să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Datelor și Libertatea de Informare de la sediul furnizorului de servicii din Ungaria:

Autoritatea Națională pentru Protecția Datelor și Libertatea Informației

Adresă: Ungaria, 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Adresa poștală: Ungaria, 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon:
+36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Website: http://www.naih.hu/ 

sau, în cazul în care se alege o instanță, procesul poate fi intentat la Tribunalul Székesfehérvár (Ungaria, 8000 Székesfehérvár Dózsa György út 1.), unde furnizorul de servicii are sediul în Ungaria.

3 august 2023.     KONRÁD – Solutions Ltd.

Scroll to Top