Informații privind protecția consumatorilor

Informații privind protecția consumatorilor

1. Furnizor de servicii

Vă rugăm să rețineți că acest site este operat de

Magazinul web, disponibil la https://lotofherb.ro/, este găzduit de

KONRÁD – Soluții Societate cu răspundere limitată

Denumire prescurtată: KONRÁD – Solutions Kft.

Număr de înregistrare a societății: 07-09-026248 – Curtea de Justiție din Székesfehérvár

Număr de identificare fiscală: 25362073-2-07

Sediul social: 2063 Óbarok, Ungaria, Vázsony puszta 11.

Sediul social: 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 Ungaria (B&T Terminál Kft. Office Building)

Telefon: +36 20 272 2510

Adresa de e-mail: info@lotofherb.ro

Site web: https://lotofherb.ro/

(denumit în continuare “prestatorul de servicii”).

Locul actual:

https://lotofherb.ro/

site-ul web, paginile web și subpaginile accesibile de la adresa de internet.

2. Performanță incorectă

Se consideră că prestatorul de servicii a executat în mod defectuos dacă produsul nu îndeplinește cerințele de calitate stabilite în contract sau prin lege la momentul executării.

Furnizorul de servicii nu este în întârziere dacă ați avut cunoștință de defect la momentul încheierii contractului sau ar fi trebuit să aveți cunoștință de defect la momentul încheierii contractului.

Trebuie să se prezume, în termen de un an de la executare, că ați avut viciul pe care l-ați descoperit la momentul executării, cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura lucrului sau cu natura viciului. În practică, acest lucru înseamnă că sarcina probei în cazul unui defect descoperit în termen de un an revine Prestatorului de servicii.

Furnizorul de servicii este în întârziere dacă defectul bunurilor se datorează unei instalări necorespunzătoare, cu condiția ca instalarea să facă parte din contractul de vânzare și să fi fost efectuată de către Furnizorul de servicii sau sub responsabilitatea acestuia, sau ca instalarea să fi fost efectuată de către dumneavoastră, iar instalarea necorespunzătoare să fi fost pusă la dispoziție de către Furnizorul de servicii.

este rezultatul unor deficiențe în instrucțiunile de punere în funcțiune emise.

În cazul în care, în conformitate cu contractul de vânzare, bunurile sunt puse în funcțiune de către prestatorul de servicii sau dacă punerea în funcțiune este efectuată sub responsabilitatea prestatorului de servicii, executarea se consideră finalizată de către prestatorul de servicii în momentul în care este finalizată punerea în funcțiune.

3. Garanția accesoriilor

În cazul unei prestații defectuoase din partea prestatorului de servicii, puteți înainta o cerere de garanție împotriva prestatorului de servicii în conformitate cu dispozițiile Codului civil și ale Decretului guvernamental 373/2021 (30.VI.).

Puteți, la alegerea dvs., să faceți următoarele cereri de garanție: Puteți solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care cererea de despăgubire aleasă de dvs. este imposibilă sau ar impune furnizorului de servicii costuri suplimentare disproporționate în comparație cu orice altă cerere de despăgubire. Pentru a stabili dacă există un cost suplimentar disproporționat, Furnizorul trebuie să ia în considerare toate circumstanțele, inclusiv valoarea serviciului în starea sa impecabilă și gravitatea încălcării contractului. În cazul în care Prestatorul nu s-a angajat să repare sau să înlocuiască bunurile sau nu poate îndeplini această obligație într-o perioadă de timp rezonabilă, având în vedere caracteristicile bunurilor și destinația acestora, sau dacă nu mai aveți niciun interes în repararea sau înlocuirea acestora, puteți solicita o reducere proporțională a prețului sau puteți rezilia contractul, dar nu puteți repara singur defectul sau îl puteți face reparația de către o altă persoană pe cheltuiala Prestatorului.

De asemenea, aveți dreptul să solicitați o reducere proporțională a contraprestației sau rezilierea contractului de vânzare, în funcție de gravitatea încălcării, dacă.

– furnizorul de servicii nu a reușit sau a refuzat să efectueze reparația sau înlocuirea sau a efectuat reparația sau înlocuirea, dar nu a suportat sau nu a suportat integral costurile de returnare a bunurilor înlocuite;

– există o neexecutare repetată, în ciuda încercărilor prestatorului de servicii de a face ca bunurile să fie conforme cu contractul;

– defectul de execuție este de o asemenea gravitate încât să justifice o reducere imediată a prețului sau o reziliere imediată a contractului de vânzare; sau

– prestatorul de servicii nu s-a angajat să facă bunurile conforme cu contractul sau este clar din circumstanțe că prestatorul de servicii nu va face ca bunurile să fie conforme cu contractul într-un termen rezonabil sau fără un prejudiciu semnificativ pentru dumneavoastră.

Livrarea contraprestației este proporțională dacă este egală cu diferența dintre valoarea bunurilor pe care aveți dreptul să le primiți în cazul executării contractului și valoarea bunurilor pe care le primiți efectiv.

Dreptul dumneavoastră de a rezilia contractul de vânzare poate fi exercitat prin trimiterea unei declarații de reziliere către prestatorul de servicii.

În cazul în care neconformitatea se referă doar la o anumită parte a bunurilor furnizate în temeiul contractului de vânzare și se aplică condițiile de exercitare a dreptului de reziliere a contractului, puteți rezilia contractul de vânzare doar în ceea ce privește bunurile neconforme, dar îl puteți rezilia și în ceea ce privește orice alte bunuri achiziționate împreună cu acestea, dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil să păstrați doar bunurile care sunt conforme cu contractul.

În cazul în care doriți să reziliați contractul de vânzare pe motiv de prestație defectuoasă, sarcina de a dovedi că defectul este nesemnificativ îi revine prestatorului de servicii.

Aveți dreptul de a reține partea rămasă din prețul de achiziție, în totalitate sau parțial, în funcție de gravitatea încălcării contractului, până când prestatorul de servicii își îndeplinește obligațiile privind conformitatea contractuală a prestației și prestația defectuoasă.

Puteți trece de la un drept de garanție la altul, dar veți suporta costul schimbării, cu excepția cazului în care aceasta a fost justificată sau dacă furnizorul de servicii a oferit un motiv pentru aceasta.

Trebuie să ne notificați defectul imediat ce îl descoperiți, dar nu mai târziu de două luni de la descoperirea acestuia. În cazul unui contract între un consumator și o întreprindere, un defect comunicat în termen de două luni de la descoperirea defectului se consideră că a fost comunicat fără întârziere. Persoana îndreptățită este răspunzătoare pentru orice prejudiciu care rezultă din întârzierea notificării. Cu toate acestea, prestatorul de servicii vă atrage atenția asupra faptului că nu mai puteți să vă valorificați drepturile de a solicita despăgubiri dincolo de termenul de prescripție de doi ani de la data executării contractului. În cazul produselor folosite, această perioadă este de un an.

În termen de un an de la data executării, puteți solicita o garanție de înlocuire pe baza defectului, cu condiția să dovediți că produsul a fost furnizat de către furnizorul de servicii. Cu toate acestea, după un an de la data executării, veți avea sarcina de a dovedi că defectul pe care l-ați descoperit exista la momentul executării.

Furnizorul de servicii trebuie să repare sau să înlocuiască bunurile într-o perioadă de timp rezonabilă, ținând cont de caracteristicile bunurilor și de utilizarea preconizată a acestora. Termenul rezonabil se calculează de la data la care ați notificat Furnizorul cu privire la defect.

Trebuie să puneți bunurile la dispoziția furnizorului de servicii pentru a finaliza reparația sau înlocuirea. Costurile aferente îndeplinirii obligației de garanție sunt suportate de către prestatorul de servicii.

Prestatorul de servicii trebuie să asigure returnarea bunurilor înlocuite pe cheltuiala sa. În cazul în care repararea sau înlocuirea necesită îndepărtarea bunurilor care au fost puse în funcțiune în conformitate cu natura și destinația bunurilor înainte de apariția defectului, obligația de reparare sau de înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și punerea în funcțiune a bunurilor furnizate ca bunuri de înlocuire sau reparate sau suportarea costurilor de îndepărtare sau de punere în funcțiune.

În cazul în care reziliați contractul de vânzare, în totalitate sau parțial, în ceea ce privește bunurile furnizate în temeiul contractului de vânzare, trebuie să returnați bunurile în cauză furnizorului pe cheltuiala acestuia, iar furnizorul trebuie să vă ramburseze imediat prețul de achiziție plătit pentru bunurile în cauză, după ce ați primit bunurile sau certificatul de returnare.

4. Garanția produsului

În cazul unui defect al unui bun mobil (produs), puteți, la alegerea dumneavoastră, să vă exercitați dreptul prevăzut la punctul 3 sau să solicitați o despăgubire în temeiul garanției produsului.

Ca o cerere de garanție a produsului, puteți solicita doar repararea sau înlocuirea produsului defect.

Un produs este defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare în momentul introducerii sale pe piață sau dacă nu are caracteristicile descrise de producător.

Aveți la dispoziție doi ani de la data la care produsul a fost introdus pe piață de către producător pentru a depune o cerere de garanție a produsului. După această perioadă, vă pierdeți acest drept.

Puteți să vă exercitați dreptul de a revendica garanția unui produs numai împotriva producătorului sau distribuitorului bunului mobil. Trebuie să dovediți că produsul este defect pentru a putea formula o cerere de garanție a produsului.

Producătorul (distribuitorul) este scutit de obligația de garanție a produsului numai dacă poate dovedi că: –
produsul nu a fost fabricat sau introdus pe piață în cadrul activității sale comerciale, sau – defectul
nu era detectabil în conformitate cu stadiul științei și tehnologiei la momentul introducerii pe piață, sau
– defectul produsului rezultă din aplicarea unei dispoziții legale sau de reglementare.

Producătorul (distribuitorul) trebuie să dovedească doar un singur motiv de scutire.

Vă rugăm să rețineți că nu puteți solicita în același timp o garanție pentru un defect al accesoriilor și o garanție a produsului. Cu toate acestea, în cazul în care reclamația privind garanția produsului este acceptată, puteți face valabilă reclamația privind garanția accesoriilor împotriva producătorului pentru produsul înlocuit sau piesa reparată.

5. Bună reputație

Furnizorul de servicii nu distribuie niciun produs acoperit de o garanție legală obligatorie.

6. Dreptul de retragere fără motivare

În cazul în care comandați un produs, aveți dreptul de a vă retrage din contract în termen de 14 zile, fără a da niciun motiv.

Termenul de retragere:
a) pentru un contract de vânzare de bunuri
: expiră la 14 zile după ziua în care dumneavoastră sau o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de dumneavoastră, luați în primire bunurile;
b) pentru
livrarea mai multor bunuri
: expiră la 14 zile după ziua în care dumneavoastră sau o
terță parte, alta decât transportatorul și indicată de dumneavoastră, luați în primire ultimele bunuri;
c) pentru livrarea de bunuri constând în mai multe loturi sau articole: ziua în care dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul și indicată de dumneavoastră, preia livrarea ultimului lot sau a ultimei piese;
d) și în cazul literelor a), b) și c), utilizatorul își poate exercita dreptul de retragere în perioada cuprinsă între ziua încheierii contractului și ziua livrării produsului.

Puteți notifica retragerea în orice mod, fie verbal, fie în scris.

Dacă doriți să vă exercitați dreptul de retragere, trebuie să ne trimiteți sau să ne notificați o declarație clară a intenției dvs. de retragere la una dintre următoarele detalii de contact:

KONRÁD – Solutions Ltd.

Adresă poștală: Ungaria, 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 (B&T Terminal Ltd. Office Building)

E-mail: info@lotofherb.ro

În acest scop, puteți utiliza, de asemenea, modelul de aviz de retragere pe care îl puteți descărca de la link-ul de mai jos:

aviz de retragere a modelului

Sau puteți copia conținutul acestuia de aici:

Declarația de retragere a modelului

(completați și returnați numai dacă doriți să vă retrageți din contract)

KONRÁD – Solutions Ltd.

Adresă poștală: Ungaria, 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 (B&T Terminal Ltd. Office Building)

E-mail: info@lotofherb.ro

Subsemnatul(a) ………………………………………………………………… declar că îmi exercit dreptul de retragere în ceea ce privește contractul de vânzare a următorului(lor) produs(e):

Data primirii produsului:

Numele consumatorului:

Adresa consumatorului:

Semnătura consumatorului (numai în cazul unei declarații pe suport de hârtie):

Celt:

Vă exercitați dreptul de retragere în termenul stabilit dacă trimiteți o notificare scrisă de retragere înainte de expirarea termenului indicat mai sus sau dacă trimiteți o notificare verbală în ultima zi a termenului. Sarcina de a dovedi că v-ați exercitat dreptul de retragere în modul și în termenele stabilite în prezentul document vă revine.

În cazul produselor cu ambalaj igienic, nu vă puteți exercita dreptul de retragere fără a oferi un motiv după ce ambalajul igienic a fost îndepărtat. Deschiderea unui ambalaj suplimentar în afara ambalajului igienic nu vă împiedică să vă exercitați dreptul de retragere. În cazul produselor aflate în afara ambalajului igienic, exercitarea dreptului de retragere nu este împiedicată de utilizarea ambalajului deschis și de utilizarea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea produsului.


Efectele juridice ale retragerii

În cazul în care vă retrageți din prezentul contract, vă vom rambursa imediat, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea notificării de retragere, toate contravalorile plătite de dumneavoastră, inclusiv costul transportului (cu excepția oricăror costuri suplimentare suportate pentru că ați ales un alt mod de transport decât cel mai ieftin mod de transport standard oferit de noi). Vom utiliza aceeași metodă de plată ca și în cazul tranzacției inițiale, cu excepția cazului în care sunteți de acord în mod expres cu o metodă de plată diferită; nu veți suporta costuri suplimentare ca urmare a utilizării acestei metode de plată. Putem reține o rambursare până când primim produsul sau până când ne furnizați dovada că l-ați returnat, în funcție de care dintre aceste două situații se întâmplă prima.

Trebuie să ne returnați sau să ne predați produsul fără întârzieri nejustificate și cel târziu în termen de 14 zile de la data notificării de retragere. Termenul se consideră a fi respectat dacă trimiteți produsul înainte de expirarea termenului de 14 zile. Costul direct al returnării produsului este suportat de dumneavoastră.

Puteți fi tras la răspundere pentru deprecierea unui produs numai dacă aceasta se datorează unei utilizări care depășește utilizarea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea produsului. Această dispoziție se aplică numai produselor, altele decât cele în ambalaje igienice.

Sunteți responsabil pentru organizarea returnării produsului și pentru costurile de returnare a acestuia. Puteți, de asemenea, să returnați produsul personal, după ce ați făcut o programare la Serviciul Clienți.

După acceptarea retragerii și returnarea bunurilor, decontarea se va face în termen de cel mult 14 zile de la primirea notificării de retragere. În caz de retragere, vă vom rambursa prețul de achiziție al produsului retras și costurile de livrare.


Excepții de la dreptul de retragere:

În conformitate cu articolul 29 alineatul (1) din Decretul Guvernului 45/2014 (26.II.), consumatorul nu își poate exercita dreptul de retragere:

  • în cazul unui produs care nu este un produs prefabricat, care a fost fabricat conform instrucțiunilor sau la cererea expresă a consumatorului, sau un produs care este în mod clar personalizat pentru consumator;
  • produse perisabile sau de scurtă durată;
  • pentru produsele sigilate care nu pot fi returnate după deschidere, după livrare, din motive de sănătate sau de igienă.

7. Garanție de rambursare de 60 de zile

Utilizatorul are dreptul de a returna produsul nedeschis Furnizorului de servicii în termen de 60 de zile de la data primirii produsului, fără a da niciun motiv, caz în care Furnizorul de servicii va rambursa prețul de achiziție al produsului returnat către utilizator. În acest caz, costul de transport al produsului către Utilizator și costul de returnare a produsului către Furnizorul de servicii vor fi suportate de către Utilizator.

Utilizatorul își poate exercita acest drept numai în cazul produselor care nu au fost deschise, returnate intacte și complete.

Utilizatorul își poate exercita dreptul de a se retrage din contract fără a oferi niciun motiv, astfel cum este descris în secțiunea 6, indiferent de garanția de rambursare de 60 de zile. Returnarea produsului de către utilizator cu referire la garanția de rambursare de 60 de zile nu constituie în mod automat exercitarea dreptului de retragere.

8. Plângeri, forumuri de soluționare a litigiilor

Mai jos veți găsi informații privind posibilitățile de reclamații și de soluționare a litigiilor, citând dispozițiile relevante din termenii și condițiile generale.

8.1. Utilizatorul poate contacta Furnizorul de servicii prin scrisoare, telefon sau e-mail la următoarele date de contact pentru a reclama serviciile Furnizorului de servicii, comportamentul, activitatea sau omisiunea membrilor, angajaților sau persoanelor care acționează în interesul sau în beneficiul Furnizorului de servicii, în legătură directă cu distribuția sau vânzarea de bunuri către consumatori sau cu calitatea bunurilor:

KONRÁD – Solutions Ltd.

Adresă poștală: Ungaria, 2837 Vértesszőlős, Határ út 014/38 (B&T Terminal Ltd. Office Building)

E-mail: info@lotofherb.ro

Furnizorul de servicii va investiga imediat reclamația verbală și, dacă este necesar, o va remedia imediat. În cazul în care acest lucru nu este posibil sau în cazul unui dezacord din partea utilizatorului, precum și în cazul unei reclamații scrise, prestatorul de servicii va răspunde în scris în termen de cel mult treizeci de zile, într-un mod verificabil.

În cazul în care utilizatorul nu este de acord cu acțiunile furnizorului de servicii sau în cazul în care nu este posibilă o investigare imediată a plângerii, furnizorul de servicii înregistrează imediat plângerea și poziția sa cu privire la aceasta și furnizează utilizatorului o copie a înregistrării în cazul unei plângeri verbale făcute personal sau, în cazul unei plângeri verbale făcute prin telefon sau pe cale electronică, un răspuns scris la plângere.

Furnizorul de servicii pune la dispoziția utilizatorului un număr unic de identificare pentru reclamațiile transmise prin telefon sau pe cale electronică.

În cazul în care reclamația utilizatorului este respinsă, furnizorul de servicii trebuie să prezinte motivele respingerii.

Dosarul plângerii trebuie să includă următoarele:

– numele și adresa utilizatorului,

– unde, când și cum a fost depusă plângerea,

– o descriere detaliată a plângerii utilizatorului, o listă a documentelor, a înregistrărilor și a altor dovezi prezentate de utilizator,

– o declarație din partea furnizorului de servicii privind poziția sa cu privire la plângerea utilizatorului, în cazul în care este posibilă o investigare imediată a plângerii,

– semnătura persoanei care a întocmit procesul-verbal și, cu excepția cazului în care este vorba de o reclamație verbală făcută prin telefon sau pe cale electronică, semnătura utilizatorului,

– locul și ora de înregistrare a procesului-verbal,

– în cazul unei plângeri orale prin telefon sau prin mijloace electronice, numărul unic de identificare a plângerii.

Întreprinderea trebuie să păstreze timp de trei ani o evidență a plângerii și o copie a răspunsului și să o prezinte autorităților de supraveghere la cererea acestora.

În cazul în care reclamația utilizatorului este respinsă, furnizorul de servicii informează în scris utilizatorul cu privire la autoritatea sau organismul de conciliere la care utilizatorul poate trimite reclamația, în funcție de natura acesteia. Informațiile includ, de asemenea, sediul, detaliile de contact telefonic și de internet și adresa poștală a autorității sau a organismului de conciliere competent de la locul de reședință sau de ședere al utilizatorului. Informațiile indică, de asemenea, dacă întreprinderea va recurge la organismul de conciliere pentru soluționarea litigiului de consum.

În cazul în care un litigiu de consum între utilizator și furnizorul de servicii nu este rezolvat, utilizatorul poate sesiza următoarele organisme.

8.2. Posibilitatea de a apela la un organism de conciliere

Utilizatorul (consumatorul) poate solicita, de asemenea, procedura gratuită a unui organism de arbitraj în ceea ce privește calitatea și siguranța produsului, aplicarea normelor privind răspunderea pentru produse, calitatea serviciului, precum și încheierea și executarea contractului dintre părți.

În cazul în care consumatorul își are reședința sau domiciliul în Ungaria, organismul de conciliere competent este cel condus de camerele de comerț și industrie din județul (capitala) în care își are reședința sau domiciliul. Datele de contact ale organismelor de conciliere pot fi găsite la adresa https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.

Consumatorul poate desemna un alt organism de conciliere în cererea sa.

Organismul de conciliere competent pentru locul în care este stabilit furnizorul de servicii:

Camera de Comerț și Industrie a județului Fejér

Biroul de conciliere din județul Fejér

Adresă: Ungaria, 8000 Székesfehérvár Hosszúsétatér 4-6.

Adresa poștală: 8000 Székesfehérvár, Ungaria, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36 22 510 310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Site web: http://www.bekeltetesfejer.hu/

În absența reședinței și a domiciliului consumatorului în Ungaria:

În Ungaria, Consiliul de arbitraj din Budapesta, condus de Camera de Comerț și Industrie din Budapesta, este abilitat să acționeze în litigiile transfrontaliere dintre consumatori și comercianți legate de contractele de vânzare sau de servicii online. Datele de contact ale Consiliului de Conciliere din Budapesta, care este administrat de Camera de Comerț și Industrie din Budapesta, pot fi găsite la https://bekeltet.bkik.hu/ și aici:

Camera de Comerț și Industrie din Budapesta

administrat de Biroul de Conciliere din Budapesta

Adresă: Ungaria, 1016 Budapesta, Krisztina krt. 99. I. etaj. 111.

Adresa poștală: Ungaria, 1253 Budapesta, Pf. 10.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Website: https://bekeltet.bkik.hu/ 

Furnizorul de servicii are obligația de a coopera în cadrul procedurii de conciliere.

Organismul de conciliere este un organism independent condus de camerele de comerț și industrie din județ (capitală). Acesta este responsabil de soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum pe subiectele menționate mai sus, încercând să ajungă la o înțelegere și, dacă aceasta nu reușește, soluționând cauza, pentru a asigura aplicarea simplă, rapidă, eficientă și ieftină a drepturilor consumatorilor.

Organismul de conciliere consiliază consumatorii sau întreprinderile cu privire la drepturile și obligațiile lor, la cererea acestora.

8.3. Dacă locuiți în Uniunea Europeană, puteți utiliza următorul instrument online de soluționare a litigiilor al Comisiei Europene pentru a vă soluționa plângerea cu privire la un produs sau serviciu achiziționat online.

Platforma online de soluționare a litigiilor a Comisiei Europene

Site web: https://webgate.ec.europa.eu/odr

Această platformă pe internet a fost creată de UE pentru consumatorii care doresc să depună plângeri cu privire la produsele sau serviciile pe care le-au cumpărat online și să solicite unei terțe părți neutre (organism de soluționare a litigiilor) să se ocupe de reclamație.

Pentru mai multe informații despre platforma de soluționare online a litigiilor și despre modul de utilizare a acesteia, vă rugăm să vizitați site-ul web folosind link-ul de mai sus.

8.4. Utilizatorul poate depune o plângere cu privire la calitatea bunurilor, la comportamentul, activitatea sau omisiunea Furnizorului de servicii (membru, angajat) sau a unei persoane care acționează în interesul sau în beneficiul său, la calitatea serviciului, la aplicarea regulilor de răspundere, la Centrul European al Consumatorilor din România.

Centrul European al Consumatorilor din România

Titlu: Bd. Aviatorilor 72, Sector 1, București, RO-011865 România

Adresa poștală: Bd. Aviatorilor 72, Sector 1, București, RO-011865 România

Telefon: +40 21 307 67 92

E-mail: office@eccromania.ro

Site web: https://eccromania.ro/

Utilizatorul poate, de asemenea, să depună o plângere la autoritatea de protecție a consumatorilor din locul în care este stabilit furnizorul de servicii:

Biroul guvernamental al județului Fejér

Ministerul Transporturilor, Licențelor Tehnice, Metrologiei și Protecției Consumatorilor

Departamentul pentru protecția consumatorilor

Adresă:Ungaria, 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.

Adresa poștală: Ungaria, 8050 Székesfehérvár, Pf. 936.

Telefon: +36 22 501 751

E-mail: fogyved@fejer.gov.hu

Site web: https://www.kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

8.5. Acțiune reprezentativă

Organizațiile împuternicite pot introduce acțiuni reprezentative împotriva întreprinderilor care încalcă legislația UE și maghiară privind protecția consumatorilor. Organizațiile pot cere instanței să oprească sau să interzică comportamentul care afectează consumatorii, să remedieze încălcarea, să plătească despăgubiri, să corecteze încălcarea sau chiar să reducă prețul.

Consumatorul nu poate și, de obicei, nu poate introduce direct o acțiune reprezentativă prin notificarea consumatorului. O excepție este reprezentată de procuratură, căreia îi poate adresa o cerere prin care solicită ca procuratura să ia în considerare introducerea unei acțiuni reprezentative. Protecția consumatorilor este de competența parchetelor generale, ale căror date de contact pot fi găsite aici: http://ugyeszseg.hu/ugyeszsegek/fougyeszsegek/.

Acțiunea reprezentativă este inițiată de procurorul general, dar oricine o poate iniția la procuratură. Inițiativa este gratuită pentru toți consumatorii. Procurorul general decide dacă să inițieze o acțiune reprezentativă și va merge în instanță dacă sunt îndeplinite condițiile legale. Acțiunea reprezentativă nu este inițiată de procuror în interesul consumatorului individual (denunțător), ci în interesul tuturor persoanelor care sunt sau pot fi afectate de încălcare. Consumatorii sunt reprezentați în fața instanței de către procurorul de interes public și nu sunt implicați personal în litigiu, astfel încât nu este necesar să se organizeze o reprezentare juridică și nu există costuri juridice.

Celelalte organizații autorizate iau cunoștință din oficiu de activitățile care lezează interesele consumatorilor, prin intermediul rapoartelor pe care le primesc și prin inspecțiile autorităților, și pot, de asemenea, să introducă acțiuni reprezentative împotriva acestora pe baza unei decizii luate în temeiul propriilor competențe.

Lista organizațiilor care au dreptul de a introduce acțiuni reprezentative este publicată pe site-ul web al ministrului responsabil cu protecția consumatorilor. Lista organizațiilor autorizate este disponibilă aici.

Organizațiile desemnate în prealabil în alt stat membru pot introduce acțiuni transfrontaliere de reprezentare în fața instanțelor maghiare. Pentru informații privind organizațiile autorizate desemnate în România, vă rugăm să vizitați site-ul web al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (Autoritatea Nationala pentru Protecția Consumatorilor): https://anpc.ro/

8.6. Supravegherea legată de gestionarea datelor

Persoanele vizate își pot exercita drepturile în fața instanțelor de la locul de reședință sau de domiciliu și în fața Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal:

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

Titlu: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România

Telefon: +40 318 059 211; +40 318 059 212

Fax: +40 318 059 602

E-mail: presa@dataprotection.ro

Site web: https://www.dataprotection.ro/   

Utilizatorul în cauză poate, de asemenea, la alegerea sa, să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Datelor și Libertatea de Informare de la sediul furnizorului de servicii din Ungaria:

Autoritatea Națională pentru Protecția Datelor și Libertatea Informației


Adresă: Ungaria, 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Adresa poștală: Ungaria, 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon:
+36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Website: http://www.naih.hu/ 

sau, în cazul în care se alege o instanță, procesul poate fi intentat la Tribunalul Székesfehérvár (Ungaria, 8000 Székesfehérvár Dózsa György út 1.), unde furnizorul de servicii are sediul social.

3 august 2023.

KONRÁD – Solutions Ltd.

Scroll to Top